Перепідключення з 380 вольт на 220
Дуже важливо розуміти, як підключається трифазний електродвигун до мережі 220в. Щоб трифазний двигун підключити до 220в, зауважимо, що у нього є шість висновків, що відповідає трьом обмоткам. За допомогою тестера дроти прозванивают, щоб знайти котушки. Їх кінці з'єднуємо по два - виходить з'єднання «трикутник» (і три кінця).
Для початку, два кінця мережевого проводу (220 в) підключаємо до будь-яких двох кінцях нашого «трикутника». Що залишився кінець (що залишилася пара скручених проводів котушки) під'єднується до кінця конденсатора, а залишився провід конденсатора також з'єднується з одним з кінців мережевого проводу і котушок.
Від того, виберемо ми один або інший, буде залежати в який бік почне обертатися двигун. Проробивши всі зазначені дії, запускаємо двигун, подавши на нього 220 в.
Електромотор має запрацювати. Якщо цього не відбулося, або він не вийшов на необхідну потужність, необхідно повернутися на перший етап, щоб поміняти місцями проводи, тобто перепідключити обмотки.
Якщо при включенні, мотор гуде, але не крутитися, потрібно додатково встановити (через кнопку) конденсатор. Він буде в момент пуску давати двигуну поштовх, змушуючи крутитися.
Відео: Як підключити електродвигун з 380 на 220
Прозваніваніе, тобто вимір опору, проводиться тестером. Якщо такий відсутній, скористатися можна батарейкою і звичайною лампою для ліхтарика: в ланцюг, послідовно з лампою, під'єднують визначаються дроти. Якщо кінці однієї обмотки знайдені - лампа загоряється.
Найважче набагато знайти визначити початок і кінці обмоток. Без вольтметра зі стрілкою не обійтися.
Приєднати потрібно до обмотці батарейку, а до іншої - вольтметр.
Розриваючи контакт проводу з батарейкою, спостерігають, відхиляється стрілка і в який бік. Ті ж дії проводять з рештою обмотками, змінюючи, якщо потрібно, полярність. Домагаються щоб відхилялася стрілка в ту ж сторону, що при першому вимірі.
Схема зірка-трикутник
У вітчизняних моторах часто «зірка» зібрана вже, а трикутник потрібно реалізувати, тобто підключити три фази, а з решти шести кінців обмотки зібрати зірку. Нижче дан креслення, щоб розібратися було легше.
Головним плюсом з'єднання трифазного ланцюга зіркою вважають те, що мотор виробляє найбільшу потужність.
Проте, подібне з'єднання «люблять» любителі, але не часто застосовують на виробництвах, оскільки схема підключення складна.
Щоб вона працювала необхідно три пускача:
До першого з них -К1 з одного боку підключається обмотка статора, з іншого - струм. Кінці статора з'єднують з пускателями К2 і К3, а потім для отримання «трикутника» до фаз підключаються і обмотка з К2.
Підключивши в фазу К3, незначно вкорочують залишилися кінці для отримання схеми «зірка».
важливо:неприпустимо одночасно включати К3 і К2, щоб не сталося коротке замикання, яке може приводити до відключення автомата мотора електричного. Щоб уникнути цього, застосовують електроблокування. Працює це так: при включенні одного з пускачів, інший відключається, тобто його контакти розмикаються.
Як працює схема
При включенні К1 за допомогою реле часу включається К3. Мотор трифазний, включений за схемою «зірка» працює з більшою потужністю, ніж зазвичай. Після деякого часу, розмикаються контакти реле К3, але запускається К2. Тепер схема роботи мотора - «трикутник», а потужність його стає менше.
Коли потрібно відключення живлення, запускається К1. Схема повторюється при наступних циклах.
Дуже складне з'єднання вимагає навичок і не рекомендується до реалізації новачками.
Інші підключення електродвигуна
Схем кілька:
- Більш часто, ніж варіант описаний, застосовується схема з конденсатором, який допоможе значно зменшити потужність. Одні з контактів робочого конденсатора підключається до нуля, другий - до третього виходу мотора електричного. В результаті маємо агрегат малої потужності (1,5 Вт). При великої потужності двигуна, в схему потрібно внесення пускового конденсатора. при однофазном підключенні він просто компенсує третій вихід.
- Асинхронний мотор нескладно з'єднати зіркою або трикутником при переході з 380в на 220. У таких моторів обмоток три. Щоб змінити напругу, необхідно виходи, що йдуть до вершин з'єднань, поміняти місцями.
- При підключенні електромоторів, важливо ретельно вивчити паспорта, сертифікати та інструкції, тому що в імпортних моделях зустрічається часто «трикутник», адаптований під наші 220В. Такі мотори при ігноруванні цього і включення «зіркою, просто згорають. Якщо потужність більше 3 кВт, до побутової мережі мотор не можна. Загрожує це коротким замиканням і навіть вихід з ладу автомата УЗО.
Включення трифазного двигуна в однофазну мережу
Ротор, підключеного до трифазного ланцюга трифазного двигуна, обертається завдяки магнітному полю, створюваному струмом, що йде в різний час за різними обмоткам. Але, при підключенні такого двигуна до кола однофазної, не виникає крутний момент, який міг би обертати ротор. Найбільш простим способом підключення двигунів трифазних до однофазної ланцюга є приєднання його третього контакту через фазосдвігающій конденсатор.
Включені в однофазну мережу такий мотор має таку ж частоту обертання, як при роботі від трифазної мережі. Але про потужності не можна сказати цього: її втрати значні і залежать вони від ємності конденсатора фазосдвигающей, умови роботи мотора, обраної схеми підключення. Втрати на орієнтовно досягають 30-50%.
Ланцюги можуть бути двох -, трьох-, шестифазний, але найбільш вживаними є трифазні. Під трифазної ланцюгом розуміють сукупність ланцюгів електричних з однаковою частотою синусоїдальної ЕРС, які відрізняються по фазі, але створюються спільним джерелом енергії.
Якщо навантаження в фазах однакова, ланцюг є симетричною. У трифазних несиметричних ланцюгів - вона різна. Повна потужність складається з активної потужності трифазного ланцюга і реактивної.
Хоча більшість двигунів справляється з роботою від однофазної мережі, але добре працювати можуть не всі. Краще за інших в цьому сенсі двигуни асинхронні, які розраховані на напругу 380/220 В (перше - для зірки, друге - трикутника).
Це робоча напруга завжди вказують в паспорті і на прикріпленою до двигуна табличці. Також там вказана схема підключення і варіанти її зміни.
Якщо присутній «А», це свідчить про те, що використовуватися може як схема «трикутник», так і «зірка». «Б» повідомляє про те, що підключені обмотки «зіркою» і не можуть бути з'єднані по - іншому.
Вийде в результаті повинно: при розриві контактів обмотки з батареєю, електричний потенціал тієї ж полярності (тобто відхилення стрілки відбувається в ту ж сторону) повинен з'являтися на двох, що залишилися обмотках. Висновки початку (А1, В1, С1) і кінця (А2, В2, С2) позначають і під'єднують за схемою.
Використання магнітного пускача
Застосування схеми підключення електродвигуна 380 через пускач добре тим, що пуск виробляти можна дистанційно. Перевага пускача перед рубильником (або інший пристрій) в тому, що пускач можна розмістити в шафі, а в робочу зону винести елементи управління, напруга і струми при цьому мінімальні, отже, дроти підійдуть меншого перетину.
Крім цього, підключення з використанням пускача забезпечує безпеку в разі, якщо «пропадає» напруга, оскільки при цьому відбувається розмикання силових контактів, коли ж напруга знову з'явиться, пускач без натискання пускової кнопки його не подасть на обладнання.
Схема підключення пускача асинхронного двигуна електричного 380в:
На контактах 1,2,3 і пускової кнопки 1 (розімкнутої) напруга присутня в початковий момент. Потім воно подається через замкнуті контакти цієї кнопки (при натисканні на «Пуск») на контакти пускача К2 котушки, замикаючи її. Котушкою створюється магнітне поле, сердечник притягається, контакти пускача замикаються, приводячи в рух мотор.
Одночасно з цим відбувається замикання контакту NO, з якого подається фаза на котушку через кнопку «Стоп». Виходить, що, коли відпускають кнопку «Пуск», ланцюг котушки залишається замкнутої, як і силові контакти.
Натиснувши «Стоп», ланцюг розривають, повертаючи розмикаючи силові контакти. З живлять двигун провідників і NO зникає напруга.
Відео: Підключення асинхронного двигуна. Визначення типу двигуна.
Інструкція
Як правило, для підключення трифазного електродвигуна використовують три дроти і напруга живлення 380 вольт. У мережі 220 вольт тільки два дроти, тому, щоб двигун запрацював, на третій провід теж потрібно подати напругу. Для цього використовують конденсатор, який називають робочим конденсатором.
Ємність конденсатора залежить від потужності двигуна і розраховується за формулою:
C \u003d 66 * P, де С - ємність конденсатора, мкФ, P - потужність електродвигуна, кВт.
C \u003d 66 * P, де С - ємність конденсатора, мкФ, P - потужність електродвигуна, кВт.
Тобто, на кожні 100 Вт потужності двигуна необхідно підібрати близько 7 мкФ ємності. Таким чином, для двигуна потужністю 500 ват потрібен конденсатор ємністю 35 мкФ.
Необхідну ємність можна зібрати з декількох конденсаторів меншою ємності, з'єднавши їх паралельно. Тоді загальну ємність вважають за формулою:
Cобщ \u003d C1 + C2 + C3 + ... .. + Cn
Cобщ \u003d C1 + C2 + C3 + ... .. + Cn
Важливо пам'ятати про те, що робоча напруга конденсатора має бути в 1,5 рази більше харчування електродвигуна. Отже, при напрузі живлення 220 вольт конденсатор повинен бути на 400 вольт. Конденсатори можна використовувати наступного типу КБГ, МБГЧ, БГТ.
Для підключення двигуна використовують дві схеми підключення - це «трикутник» і «зірка».
Немає коментарів:
Дописати коментар