Група №17 "Схема нереверсивного пуску двигуна" (13.03.2020)

Схема управління двигуном за допомогою магнітного пускача
Всі електричні принципові схеми верстатів, установок і машин містять певний набір типових блоків і вузлів, які комбінуються між собою певним чином. У релейно-контакторних схемах головними елементами управління двигунами є електромагнітні пускачі і реле.
Найбільш часто в якості приводу в верстатах і установках застосовуються трифазні асинхронні двигуни з короткозамкненим ротором. Ці двигуни прості в пристрої, обслуговуванні та ремонті. Вони задовольняють більшості вимог до електроприводу верстатів. Головними недоліками асинхронних двигунів з короткозамкненим ротором є великі пускові струми (в 5-7 разів більше номінального) і неможливість простими методами плавно змінювати швидкість обертання двигунів.
З появою і активним впровадженням в схеми електроустановок перетворювачів частоти такі двигуни почали активно витісняти інші типи двигунів (асинхронні з фазним ротором і двигуни постійного струму) з електроприводів, де було потрібно обмежувати пускові струми і плавно регулювати швидкість обертання в процесі роботи.
Асинхронный двигатель с короткозамкнутым ротором
Однією з переваг використання асинхронних двигунів з короткозамкненим ротором є простота їх включення в мережу. Достатньо подати на статор двигуна трифазну напругу і двигун відразу запускається. У найпростішому варіанті для включення можна використовувати трифазний рубильник або пакетний вимикач. Але ці апарати при своїй простоті і надійності є апаратами ручного управління.
У схемах же верстатів і установок часто повинна бути передбачена робота того чи іншого двигуна в автоматичному циклі, забезпечуватися черговість включення декількох двигунів, автоматичне зміна напрямку обертання ротора двигуна (реверс) і т.д.
Забезпечити всі ці функції з апаратами ручного управління неможливо, хоча в ряді старих металорізальних верстатів той же реверс і перемикання числа пар полюсів для зміни швидкості обертання ротора двигуна дуже часто виконується за допомогою пакетних перемикачів. Рубильники та пакетні вимикачі в схемах часто використовуються як ввідні пристрої, що подають напругу на схему верстата. Все ж операції управління двигунами виконуються електромагнітними пускателями.
Электромагнитный пускатель
Включення двигуна через електромагнітний пускач забезпечує крім всіх зручностей при управлінні ще і нульовий захист. Що це таке буде розказано нижче.
Найбільш часто в верстатах, установках і машинах застосовуються три електричні схеми:
схема управління нереверсивним двигуном з використанням одного електромагнітного пускача та двох кнопок "пуск" і "стоп",
Схема нереверсивного пуску двигуна
Схема показана на малюнку.
Схема управления двигателем с помощью магнитного пускателя

При натисканні на кнопкуSB2 "Пуск" на котушка пускача потрапляє під напругу 220 В, тому що вона виявляється включеною між фазою С і нулем (N). Рухома частина пускача притягається до нерухомої, замикаючи при цьому свої контакти. Силові контакти пускача подають напругу на двигун, а блокувальний замикається паралельно кнопці "Пуск". Завдяки цьому при відпуску кнопки котушка пускача не втрачає харчування, тому що ток в цьому випадку йде через блокувальний контакт.

Якби блокувальний контакт не був би підключений паралельно кнопки (по будь-якої причини був відсутній), то при відпуску кнопки "Пуск" котушка втрачає харчування і силові контакти пускача розмикаються в ланцюзі двигуна, після чого він відключається. Такий режим роботи називають "поштовхових". Застосовується він в деяких установках, наприклад в схемах кран-балок.

Зупинка працюючого двигуна після запуску в схемі з блокувальним контактом виконується за допомогою кнопки SB1 "Стоп". При цьому, кнопка створює розрив у ланцюгу, магнітний пускач втрачає харчування і своїми силовими контактами відключає двигун від мережі живлення.

У разі зникнення напруги з якої-небудь причини магнітний пускач також відключається, тому що це рівносильно натискання на кнопку "Стоп" і створення розриву ланцюга. Двигун зупиняється і повторний запуск його при наявності напруги можливий тільки при натисканні на кнопку SB2 "Пуск". Таким чином, магнітний пускач забезпечує т.зв. "Нульовий захист". Якби він в ланцюзі відсутній і двигун керувався рубильником або пакетним вимикачем, то при поверненні напруги двигун запускався б автоматично, що несе серйозну небезпеку для обслуговуючого персоналу. Детальніше дивіться тут - захист мінімальної напруги.

Анімація процесів, що протікають в схемі показана нижче.



Немає коментарів:

Дописати коментар