Група №17 "Схема реверсивного пуску двигуна" (21.04.2020)

Схема управління реверсивним двигуном за допомогою двох магнітних пускачів
Схема працює аналогічно попередньої. Зміна напрямку обертання (реверс) ротор двигуна змінює при зміні порядку чергування фаз на його статорі. При включенні пускача КМ1 на двигун приходять фази - A, B, С, а при включенні пускача KM2 - порядок фаз змінюється на С, B, A.
Схема показана на рис. 2.

Схема управления реверсивным двигателем с помощью двух магнитных пускателей
Включення двигуна на обертання в одну сторону здійснюється кнопкою SB2 і електромагнітним пускачем KM1. При необхідності зміни напрямку обертання необхідно натиснути на кнопку SB1 "Стоп", двигун зупиниться і після цього при натисканні на кнопку SB3 двигун починає обертатися в іншу сторону. У цій схемі для зміни напрямку обертання ротора необхідно проміжне натискання на кнопку "Стоп".
Крім цього, в схемі обов'язково використання в ланцюгах кожного з пускачів нормально-закритих (спорогенезів) контактів для забезпечення захисту від одночасного натискання двох кнопок "Пуск" SB2 - SB3, що призведе до короткого замикання в ланцюгах живлення двигуна. Додаткові контакти в ланцюгах пускачів не дають пускачів включиться одночасно, тому що будь-якої з пускачів при натисканні на обидві кнопки "Пуск" включитися на секунду раніше і розімкне свій контакт в ланцюзі іншого пускача.
Необхідність у створенні такого блокування вимагає використання пускачів з великою кількістю контактів або пускачів з контактними приставками, що здорожує і ускладнює електричну схему.
Анімація процесів, що протікають в схемі з двома пускателями показана нижче.
Схема управління реверсивним двигуном за допомогою двох магнітних пускачів і трьох кнопок (дві з яких мають контакти з механічним зв'язком)
Схема показана на малюнку.
Схема управления реверсивным двигателем с помощью двух магнитных пускателей и трех кнопок
Відмінність цієї схеми від попередньої в тому, що в ланцюзі кожного пускача крім загальної кнопки SB1 "Стоп" включені по 2 контакту кнопок SB2 і SB3, причому в ланцюзі КМ1 кнопка SB2 має нормально-відкритий контакт (замикає), а SB3 - нормально-закритий (розмикаючими) контакт, в ланцюзі КМ3 - кнопка SB2 має нормально-закритий контакт (розмикаючими), а SB3 - нормально-відкритий. При натисканні кожної з кнопок ланцюг одного з пускачів замикається, а ланцюг іншого одночасно при цьому розмикається.
Таке використання кнопок дозволяє відмовитися від використання додаткових контактів для захисту від одночасного включення двох пускачів (такий режим при цій схемі неможливий) і дає можливість виконувати реверс без проміжного натискання на кнопку "Стоп", що дуже зручно. Кнопка "Стоп" потрібна для остаточної зупинки двигуна.
Наведені в статті схеми є спрощеними. У них відсутні апарати захисту (автоматичні вимикачі, теплові реле), елементи сигналізації. Такі схеми також часто доповнюються різними контактами реле, вимикачів, перемикачів і датчиків. Також можливе харчування котушки електромагнітного пускача напруга 380 В. В цьому випадку він підключається від двох будь-яких фаз, наприклад, від А і B. Можливо використання понижуючого трансформатора для зниження напруги в схемі управління. В цьому випадку використовуються електромагнітні пускачі з котушками на напругу 110, 48, 36 або 24 В.
Реверсивного СХЕМА магнітного пускача.
Схема складається аналогічно, так само, як на НЕ реверсивної схемою, єдино додалася кнопка реверсу і магнітний пускач.
Принцип роботи схеми трохи складніше, розглянемо в динаміці. Що потрібно від схеми, реверс двигуна за рахунок перевертання місцями двох фаз. При цьому потрібна блокування, яка не давала б включитися другого пускачі, якщо перший знаходиться в роботі і навпаки. Якщо включити два пускача одночасно то відбудеться КЗ - коротке замикання на силових контактах пускача.
Включаємо QF - автоматичний вимикач, тиснемо кнопку «Пуск [1]» подаємо напругу на КМ1 котушку пускача, пускач спрацьовує. Силовими контактами включає двигун, при цьому шунтируется пускова кнопка «Пуск [1]».
Блокування другого пускача - КМ2 здійснюється, нормально замкнутим КМ1 - блок контактом. При спрацьовуванні КМ1 - пускача, розмикається КМ1 - блок контакт тим самим розмикає підготовлену навшпиньки котушки другого КМ2 - магнітного пускача.
Щоб здійснити реверс двигуна, його необхідно відключити. Відключаємо двигун, натисканням кнопку «С - стоп», знімається напруга з котушки, яка перебувала в роботі. Пускач і блок контакти під дією пружин повертаються у вихідне положення.
Схема готова до реверсу, натискаємо кнопку «Пуск [2]», подаємо напругу на котушку - КМ2, пускач - КМ2 спрацьовує і включає двигун в протилежному обертання. Кнопка «Пуск [2]» шунтируется блок контактом - КМ2, а нормально замкнутий блок контакт КМ2 розмикається і блокує готовність котушки магнітного пускача - КМ1.
При спрацьовуванні теплового реле - «Р», розмикається нормально замкнутий контакт «Р», відключення відбувається аналогічно.
Реверсивна схема магнітного пускача з котушкою 220В.
Принцип роботи схеми магнітного пускача з котушкою на 380В той же, що і з котушкою на 220В.

При підвищених вимогах безпеки (підвищена вологість у приміщенні) досить просто застосувати пускач з котушкою наприклад, на 24 В. А напруга живлення електрообладнання при цьому може складати 380 В


Немає коментарів:

Дописати коментар